Indien je gebruik gaat maken van een eigen vast toestel die niet door Voipro is gecertificeerd, dien je dit toestel handmatig te registreren. Dit doe je met een SIP-account.
Let op! Het account voor je Qaller, Webcalls en/of Beheer-omgeving is een ander account dan je SIP-account.
1. Inloggen op de telefooncentrale
Ga in je Webbrowser (Google Chrome, Firefox etc.) naar de panel login en login met je gebruikersnaam en wachtwoord. Dit is je interne nummer gevolgd door een punt en je bedrijfsnaam(afkorting).
URL: https://panel.voipro.cloud
Na het inloggen komt u automatisch op het UC panel terecht. Klik vervolgens aan de linkerzijde op "Telefooncentrale".
2. Toestel aanmaken en SIP gegevens ophalen
Ga in de beheeromgeving van je telefooncentrale naar Toestellen en klik rechtsboven op Toevoegen.
Kies bij merk Other en geef het merk en type op. Klik vervolgens op volgende.
Geef het toestel een naam, koppel het toestel aan je gebruiker en klik op Toevoegen.
Het toestel wordt nu aangemaakt. Na het aanmaken krijg je eenmalig de SIP-Gegevens te zien. Noteer deze goed!
Het wachtwoord kan je laten tonen door te klikken op het oogje.
Noteer de SIP-Gegevens en stel deze in op je toestel. Gebruik voor de configuratie de zichtbare registratie richtlijnen, of bekijk de pagina: Eigen toestel registreren met SIP-instellingen.
Rond vervolgens het aanmaken van het account af door te klikken op Afronden.
Je toestel is nu gereed voor gebruik!