Telefoon geeft 'Geen service' aan ?

Staat er "Geen service" in beeld? Dan betekent dit dat het toestel geen verbinding kan maken met het internet of ons telefonie platform. Dit zou door de volgende redenen kunnen komen:

 

  • Netwerk kabel is onjuist aangesloten (zit niet juist in het toestel of is niet juist aangesloten op het modem) --> Je kunt dit controleren door eenmalig op de OK knop te drukken, wanneer je een IPv4 adres ziet dan weet je dat de kabel juist is aangesloten.
  • Het modem heeft geen internet verbinding --> Sluit een ander apparaat aan op dezelfde netwerk kabel, wanneer deze wel functioneert dan heeft het modem wel een juiste internet verbinding en is de netwerk kabel in orde en kun je de kabel weer aansluiten op het telefoon toestel.
     
  • Na bovenstaande checks is nog steeds "Geen Service" op het toestel zichtbaar en andere apparaten ook geen internet verbinding kunnen opbouwen via dezelfde internet kabel --> De internet verbinding werkt niet correct, herstart je modem, controleer de bekabeling of contacteer je internet provider wanneer je internet het volledig niet doet.