Pickupgroepen:
Een pick-up groep geeft de mogelijkheid om groepen samen te stellen die elkaars telefoon mogen opnemen vanaf hun eigen toestel. Indien de telefoon van een collega op de kamer overgaat en hij/zij is niet aanwezig waardoor de telefoon blijft rinkelen kunt u door "*8" op uw eigen toestel in te toetsen het gesprek naar u toe halen. Hiervoor dienen beide gebruikers echter wel in dezelfde pick-up groep te zitten.
Na het aanmaken of wijzigen van een pick-up groep moeten de leden van die groep even opnieuw inloggen om de groep te activeren op hun toestel.
Voor het aanmaken van een Pickupgroep klik op het plusje aan de rechterkant of bovenaan bij de tool bar onder bij het Drop-down menu onder Pickupgroepen => Nieuwe pickupgroep toevoegen. Zie hieronder:
Voor het aanmaken van een pickupgroep zijn de volgende gegevens nodig:
Pickupgroep
Naam*: Verplicht. Hiermee worden de verschillende pickupgroepen onderscheid, indien er meerdere van toepassing zijn.
Members
Drop-down menu: Hier kiest u voor de toe te voegen gebruikers
[Voeg toe “knop”] voor het toevoegen van meerdere gebruikers. (herhaal deze handeling afhangend van het aantal gebruiekrs die toegevoegd moeten worden.
Indien er Pickupgroepen bestaan, worden deze in een lijst opstelling weergeven zoals volgt; Naam & grootte (aantal gebruikers).
De gebruiker kan de algemene instellingen van een pickupgroep altijd na kijken door op het desbetreffende pickupgroep te klikken.
Dan worden de algemene instellingen weergeven, de gebruiker kan deze instellingen altijd wijzigen (blauwe knop) of kan de pickupgroep verwijderen (rode knop).
Voor nadere informatie over pickupgroepen klik op de volgende link: Pick up groepen
Voor een volledige handleiding over de Voipro klanten portal klik op de volgende link: Handleiding Voipro Klanten Portal