Voor telefonische vergaderingen met 2 of meer personen maakt u eenvoudig zelf conference rooms aan, waarop door de deelnemers van een conference ingebeld kan worden (zowel intern als extern).
Een pincode sluit misbruik uit, en de manager van de conference kan, via de web portal of via de telefoon, deelnemers managen en zo nodig het zwijgen opleggen of geheel verwijderen uit het gesprek.
Efficiënt vergaderen zonder hassle, en zonder dure extra apparatuur of aanvullende diensten.
Een conference room wordt aangemaakt net als een gebruiker, waarbij als type 'conference room' geselecteerd wordt. Meestal wordt er een extern telefoonnummer aan gekoppeld zodat de conference room ook van buiten de organisatie te bellen is.
Een conferenceroom is nooit ingelogd als gebruiker op een toestel maar is een 'virtueel' nummer los van een fysiek telefoontoestel.
Om deel te nemen aan een conference wordt simpelweg het nummer van de conference room gebeld en de bijbehorende toegangscode ingevoerd gevolgd door een hekje (#).
Wie inbelt en de pincode invoert van de conference room gebruiker zelf wordt beheerder van de conference room en krijgt extra mogelijkheden om bijvoorbeeld gebruikers te verwijderen. Dit kan overigens ook online, en tevens is daar te zien wie er allemaal deelnemen.
Zowel de admin pincode als de toegangscode van de conferentie kamer zijn te vinden in de portal onder:
- Conferentie kamers => betreffende conferentie kamer kiezen.
- Onder de details van de betreffende conferentie kamer.
- Admin registration code voor de beheerder (aldus de persoon die als eerste in moet loggen)
- Toegangscode voor de gasten die deel gaan nemen aan de conferentie.
De standaard conferenceroom ondersteunt een maximum van 10 personen. Heeft u interesse in een conferenceroom met meer capaciteit neem dan contact op met de Service Desk.