Vaak hebben klanten bij het overgaan naar een nieuwe telefoniedienst al een eigen telefoonnummer die ze willen behouden. Dit noemen we in jargon ook porteren. Zodra de klant is aangemaakt in de portal kan er een portering worden aangevraagd van de nummers. bij service@voipro.nl
Voor elk analoog nummer moet een aparte portering worden aangevraagd ook als ze hetzelfde netnummer hebben.
- geef het aansluitnummer op (Dit is het nummer exclusief het netnummer)
- geef de naam (of bedrijfsnaam) op waarop het nummer nu is geregistreerd. Dit moet correct zijn en is terug te vinden in het contract)
- geef het aansluitadres op (straatnaam, huisnummer en eventuele toevoegingen)
- geef de postcode op
- geef de plaatsnaam op
- vermeld type analoog
- geef de naam op van de huidige provider
- selecteer de gewenste porteringsdatum. Hou rekening met 8 werkdagen doorlooptijd)
- upload een recent uittreksel van de KvK waarin de regio duidelijk wordt
- upload een kopie paspoort van een van de bestuurders die op de KvK staat vermeld
Er hoeft per netnummer slechts 1 keer een KvK en paspoort bestuurder geupload te worden. De volgende keer dat u in hetzelfde netnummer voor deze klant een aanvraag indient weet de Portal dat er reeds documenten aanwezig zijn voor dit netnummer.
De aanvraag is geregistreerd en staat bij Voipro klaar voor verdere verwerking.