Anoniem uitbellen betekent dat de uitbellende partij geen CallerID meestuurt zodat in de display van de gebelde partij "anoniem", "onbekend", .... komt te staan.
Om een gebruiker anoniem uit te laten bellen moeten de instellingen in de portal op 2 plaatsen worden aangepast.

Werkwijze
Om een gebruiker anoniem uit te laten bellen moeten de instellingen in de portal op 2 plaatsen worden aangepast.
- bij de algemene instellingen
- bij de instellingen van de gebruiker

Werkwijze
- De Algemene instellingen wijzigen:
- log in als admin in op de online management interface
- selecteer "Algemene instellingen"
- klik op "Wijzigen"
- selecteer het "afgeschermd" uit de dropdown achter "eigen nummer"
- klik op opslaan
- De gebruiker instellingen wijzgigen
- log in als admin in op de online management interface
- selecteer Gebruikers
- Selecteer de gebruiker die anoniem moet uitbellen
- klik op wijzigen
- selecteer het "Volg bedrijf" uit de dropdown achter "eigen nummer"
- selecteer opslaan
Na deze wijzigingen zal de gebruiker waarbij volg bedrijf is geselecteerd anoniem uitbellen.
Indien er eerst een algemeen nummer was ingesteld en er zijn gebruikers die volg bedrijf hebben ingesteld achter eigen nummer zullen deze gebruikers nu ook anoniem uitbellen. De oplossing is om bij elke individuele gebruiker dan het callerID in te stellen met het nummer waarmee ze moeten uitbellen.
Indien er eerst een algemeen nummer was ingesteld en er zijn gebruikers die volg bedrijf hebben ingesteld achter eigen nummer zullen deze gebruikers nu ook anoniem uitbellen. De oplossing is om bij elke individuele gebruiker dan het callerID in te stellen met het nummer waarmee ze moeten uitbellen.