Een huntgroep is, zoals de naam ook suggereert, een methode om op "jacht" te gaan naar een beschikbare medewerker. Tegenwoordig met het nieuwe werken zijn medewerkers in veel gevallen niet meer werkplek gebonden. Medewerkers werken op kantoor op verschillende locaties, op andere filialen, thuis of zijn onderweg. op deze momenten kunnen ze geen gesprekken op hun vaste toestellen aannemen echter ze beschikken (bijna) allemaal over een (zakelijke) mobiele telefoon.
Om deze roaming gebruikers toch mee te laten draaien in een huntgroep kan er gebruik gemaakt worden van simulring in een huntgroep. Dit houdt in dat op het moment dat de huntgroep gebeld wordt zowel het vaste toestel als het mobiele toestel over gaat. Hierdoor kan de roaming gebruiker deelnemen aan een huntgroep.
Op het moment dat simulring is ingeschakeld kan het probleem optreden dat de instellingen van een mobiele telefoon bij deze in gesprek is, buiten bereik is of niet wordt opgenomen er een boodschap of voicemail bericht wordt afgespeeld. Dit betekent dat ons systeem ervan uit gaat dat het gesprek is opgenomen en de telefoon bij de andere leden van de huntgroep niet meer over gaat. Dit is een ongewenste situatie waarvoor de volgende oplossing is geimplementeerd.
Op het moment dat een gesprek wordt opgenomen op een mobiel wordt de volgende boodschap afgespeeld:
- press one
Op de mobiele telefoon zal dan eerst op 1 moeten worden gedrukt om het gesprek te aanvaarden.
Zolang de telefooncentrale geen 1 response krijgt van het mobiele toestel zullen de telefoons blijven overgaan bij de overige leden in de huntgroep.
Met een mobiel abonnement via Voipro kan het mobiele toestel op normale wijze meedraaien in een huntgroep en hoeft er geen 1 gedrukt te worden omdat simulring niet gebruikt hoeft te worden. Wilt u meer weten over de mobiele propositie voor uw klanten neem dan contact op met uw distributeur of neem contact op met sales@voipro.nl
LET OP!! Zorg ervoor dat de "Tijd tot volgende stap" meer dan 20 seconden staat, anders zal bij SIMULRING bij het indrukken van "press one" het gesprek wegvallen. Dit omdat het dan te kort is aan tijd, dan zal het dan naar het volgende stap gaan. Advies is deze op minimaal 30 seconden te zetten.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.