Huntgroepen zijn bedoeld om binnenkomend verkeer te routeren naar een beschikbare medewerker. Zoals de naam al impliceert gaat de centrale op “jacht” naar een vrije medewerker. Een huntgroep is een schakeling waarmee een inkomend telefoongesprek wordt gerouteerd, in 1 of meer stappen, naar meerdere personen. In de eerste stap kunt u bv. regelen dat de telefoon 20 seconden overgaat op de receptie waarna in de 2de stap bv. 20 seconden de telefoon overgaat bij iedereen. Indien niemand opneemt kunt u bv. als laatste stap naar voicemail routeren.
In tegenstelling tot een wachtrij is de idee bij een huntgroep dat de beller binnen bepaalde tijd iemand te spreken krijgt, of voicemail/inbezet krijgt. De minimum tijd per stap is 10 seconden (ongeveer 2 keer overgaan). Na de laatste stap gaat het gesprek naar voicemail, een doorschakeling intern of extern, of krijgt de beller de bezet toon te horen ten teken dat niemand beschikbaar is.
Indien u aangeeft dat SimulRing mee moet doen in een huntgroup worden de bijbehorende mobiele nummers gekozen en wordt daarop expliciet om bevestiging gevraagd wanneer wordt opgenomen. Dit om te voorkomen dat de voicemail van een mobiele telefoon per ongeluk de huntgroup beantwoordt.
Doorverbinden vanuit een huntgroep is niet mogelijk, hiervoor raden wij aan een wachtrij te gebruiken