Vaak hebben klanten bij het overgaan naar een nieuwe telefoniedienst al een eigen telefoonnummer die ze willen behouden. Dit noemen we in jargon ook porteren. Zodra de klant is aangemaakt kan er een portering worden aangevraagd van de nummers.
Voor elk verschillend hoofdnummer (ISDN) moet een aparte portering worden aangevraagd en voor nummerblokken geldt dat per aansluitadres een aparte portering moet worden aangevraagd.
Een aanvraag voor een portering indienen
- de klant waarvoor een nummer moet worden aangevraagd
- nummers
- portering
- nationaal
- netnummer
- aansluitnummer (Dit is het nummer exclusief het netnummer en tevens het hoofdnummer waaraan een nummerblok is gekoppeld)
- geef de naam (of bedrijfsnaam) op waarop het nummer nu is geregistreerd. Dit moet correct zijn en is terug te vinden in het contract)
- geef het aansluitadres op (straatnaam, huisnummer en eventuele toevoegingen)
- geef de postcode op
- geef de plaatsnaam op
- geef het type (ISDN) op
- geef de naam op van de huidige provider
- selecteer de gewenste porteringsdatum. Hou rekening met 8 werkdagen to een maand doorlooptijd
eventuele extra informatie die nodig is.
- geef aan of het hoofdnummer moet worden geporteerd
- achter te porteren MSN nummers de nummers in die van het MSN blok moeten worden geporteerd. geld alleen voor ISDN aansluiting
- gekoppelde nummers(reeksen) de reeksen in welke moeten worden geporteerd. (bv 020-7884010 t/m 020-7884019)
algemenen benodigheden.
- upload een recent uittreksel van de KvK waarin de regio duidelijk wordt
- upload een kopie paspoort van een van de bestuurders die op de KvK staat vermeld
- selecteer aanvragen
Er hoeft per netnummer slechts 1 keer een KvK en paspoort bestuurder geupload te worden. De volgende keer dat u in hetzelfde netnummer voor deze klant een aanvraag indient weet de Portal dat er reeds documenten aanwezig zijn voor dit netnummer.
voer deze aanvraag door naar sales@voipro.nl
De aanvraag is geregistreerd en staat bij Voipro klaar voor verdere verwerking.