Het kan voorkomen dat een toestel kapot gaat, De internetverbinding is onderbroken, een netwerk component als router, switch, modem stuk is,... In deze gevallen kan onze dienst het telefoontoestel niet bereiken om over te laten gaan. Om dan toch bereikbaar te zijn of om in ieder geval gesprekken af te vangen in voicemail wordt de instelling indien onbereikbaar gebruikt.
Indien het gaat om een hoofdnummer raden wij aan om hier gebruik te maken van de optie gesprek doorschakelen naar een ander nummer waarbij het nummer een analoog nummer is of mobiel nummer.
Een gebruiker kan de instellingen aanpassen wat er moet gebeuren indien zijn toestel waarop hij is ingelogd niet bereikbaar is. Hij heeft de keuze uit de volgende opties:
- gesprek doorschakelen naar voicemail
- gesprek doorschakelen naar een ander nummer
- bezettoon afspelen
Doorschakeling instellen indien niet bereikbaar:
- log in als gebruiker (klik hier voor instructies over hoe u in moet loggen als een gebruiker)
- selecteer voorkeuren (links bovenaan in het drop down menu onder uw naam).
- klik op wijzigen
- selecteer de gewenste actie
- indien gekozen is voor gesprek doorschakelen naar een ander nummer voer dan ook het veld in achter doorschakelen naar
- klik op opslaan
- Dit kan een extern nummer zijn bv 0201234567 of 003211999123
- Dit kan een intern nummer zijn bv 101 om door te schakelen naar een collega
Indien de doorschakeling niet werkt controleer dan eerst of het ingevulde nummer valide is.