Hieronder leggen wij u kort uit hoe het proces in elkaar steekt m.b.t. het aanvragen van Voi+ Mobile.
De aanvraag
De reseller kan de aanvraag voor Voi+ Mobile + de simkaarten doen bij de Voipro servicedesk door een ticket in te schieten via Zendesk.
Voipro voegt vervolgens simkaarten toe aan de reseller portal alvorens de simkaarten naar de reseller worden toegestuurd.
De reseller kan nu zelf alles activeren in de portal.
Activeren/toevoegen SIM
Zodra u bent overgestapt naar de nieuwe dienst verschijnt er een nieuwe functie in de portal, namelijk; “Mobiel”.
In dit tabblad treft u de simkaarten die eerder zijn aangevraagd.
Via dit tabblad kunt u zelf de simkaarten die u op voorraad heeft toevoegen aan de klant.
Zodra de simkaart is toegekend aan de klant verdwijnt het nummer uit de voorraad bij de reseller.
Houd rekening met een wachttijd van 1 dag voordat de simkaart daadwerkelijk actief is.
U ontvangt van ons een mail met daarin de mobiele gegevens ( ICCID, nummer, PUK & PIN ).
Porteren 06 nummer
Voor het porteren van mobiele nummers is er naast nationaal en internationaal een keuze toegevoegd aan het menu porteringen; mobiel ( de portal; nummers, portering, mobiel ).
Hier kunt u een portering aanvragen voor een mobiel nummer. De volgende gegevens moeten ingevuld worden:
- SIM kaartnummer waar het nummer naartoe geporteerd moet worden (dropdown).
- Het mobiele nummer dat geporteerd moet worden.
- De huidige provider (dropdown).
- Abonnementstype/
- Gewenste porteringsdatum.
Afhankelijk van of het een zakelijk of consumenten abonnement betreft wordt er op het volgende scherm gevraagd wat het klantnummer (zakelijk) of simkaartnummer (consumenten) is.
Deactiveren simkaart
In de tab “mobile” is er naast de mogelijkheid tot het activeren van een simkaart ook de mogelijkheid tot het deactiveren van een simkaart. Dit kan de reseller tevens zelf uitvoeren.
In de lijst van geactiveerde simkaarten kies je de simkaart die je wilt deactiveren en drukt vervolgens op ‘bevestigen'.
Op dat moment wordt de simkaart direct van van ons platform verwijderd en zal er een einddatum in de administratie verwerkt worden.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.