Met de operator bedienpost kan je wachtrijen monitoren en eenvoudig gesprekken doorverbinden naar collega's.

 

Inleiding

Met de wachtrij widget kun je onder andere de onderstaande informatie inzien:

  • Aantal wachtende mensen.
  • Tijd dat mensen in de wachtrij staan.
  • Welke agent welk gesprek heeft en hoelang dit gesprek al duurt.
  • Bij welke agenten een gesprek op hun toestel word aangeboden.
  • Een overzicht van alle agenten en of zij beschikbaar zijn.

Voorbeeld widget van een wachtrij:

Wanneer je een wachtrij aanklikt dan wordt een uitgebreider overzicht zichtbaar:

Je kan zelf je mix maken.

Als operator bedienpost voor jou is geactiveerd, kan je via je UC panel, dat is de omgeving met jouw interne nummer en naam, gaan naar Operator bedienpost.

Je kan hier als je dit nog niet gedaan hebt, een bedienpost toevoegen door op de groene knop rechts bovenin te drukken.

Vervolgens kom je op dit scherm terecht:

Hier kan je de console een naam geven en een kleurtje.

 

Als je dit gedaan hebt kan je doorgaan met een "Widget" toevoegen.

 

Je hebt keuze uit de volgende widgets:

1. Oproepen lijst:

Hiermee kan je of een specifiek aantal gebruikers of alle gebruikers hun in en uitgaande gesprekken monitoren.

Je ziet dan van wie naar wie ze bellen, wat de status van hun gesprek is (binnenkomend gesprek, in gesprek, beschikbaar), de duur dat ze in gesprek zijn en wanneer het gesprek is binnen gekomen.

2. Telefoonboek:

Je kan met het telefoonboek een aantal agenten monitoren in uit je company. Ook kan je ervoor kiezen om ze allemaal te monitoren. Je kan de volgende informatie zien:

Naam, interne nummer en de externe nummers van de geselecteerde belplannen.

Of zij momenteel een gesprek hebben binnenkomen, in gesprek zijn of dat zij beschikbaar zijn.

3. Wachtrij:

Met de wachtrij monitoring widget kan je, je raad het al, je wachtrij monitoren. Er zijn hier 2 lagen voor. De eerste laag ziet er als volgt uit:

De tweede laag ziet er zo uit:

Zoals je ziet is de tweede laag een stuk uitgebreider dan de eerste laag. Je komt hier overigens op door door te drukken op de eerste laag.

 

De tweede laag is eigenlijk een combinatie van de oproeplijst en het telefoonboek, maar dan alleen voor een bepaalde wachtrij.

 

Je kan in dit overzicht zien: 

1.Mensen die in de wacht staan en hoe lang zij hier al in wachten. (middelste gedeelte)

2. Bij wie er een wachten gesprek word aangeboden (rechts bovenin)

3. Wie er momenteel in gesprek zit met een oproep vanuit de wachtrij (rechts onder)

4. De agenten die oproepen vanuit de wachtrij kunnen ontvangen (links onder). Je kan hier ook de agenten aan of afmelden van de wachtrij.

5. Een korte opsomming van een aantal statistieken van deze wachtrij (links boven). Dit vlak is ook gelijk wat stap 1 is.