Met Webcalls kun je zonder tussenkomst van een vast toestel of app gesprekken starten en ontvangen. Alles wat hiervoor nodig is, is een internet browser. Door gebruik van Webcalls kun je vanuit je browser alles en meer doen zoals je dit ook gewend bent op je “vaste” telefoon. Je kunt zien welke collega’s beschikbaar zijn, je kunt gesprekken opnemen, in de wacht zetten en doorverbinden. En doordat je vanuit je browser werkt kun je overal waar je een internetverbinding hebt gewoon werken en bereikbaar zijn zoals je dit gewend bent op kantoor.
*Ga na bij je beheerder of Webcalls al geactiveerd is. Indien je beheerders toegang hebt, kan je Webcalls activeren via de gebruikers pagina binnen de beheerders omgeving of door te mailen naar service@voipro.nl.
1. Eerste keer opstarten
Ga in je Webbrowser (Google Chrome, Firefox etc.) naar de panel login en login met je gebruikersnaam en wachtwoord. Dit is je interne nummer gevolgd door een punt en je bedrijfsnaam(afkorting).
URL: https://panel.voipro.cloud
Zodra je bent ingelogd, wordt er toegang gevraagd tot je notificaties en microfoon.
Voor de juiste werking van Webcalls is het van belang dat je de permissies toe staat.
Wanneer alle permissies zijn toegestaan, ben je direct inkomend en uitgaand bereikbaar.
Dit kan je controleren door de meldingen die je (kort) rechts onderin ziet verschijnen.
2. Bellen met Webcalls
Inkomende gesprekken
Wanneer je een inkomend gesprek ontvangt, kan je ervoor kiezen om dit gesprek te beantwoorden of te weigeren.
Uitgaande gesprekken
Om een uitgaand gesprek te plaatsen, klik je op het rode toetsenbord icoontje. Je kan hier vervolgens het telefoonnummer intypen en op het belicoontje drukken.
Tijdens een gesprek
Wanneer je in gesprek bent, kan je gebruik maken van de volgende optie:
- Stil (Microfoon dempen)
- Wacht (Gesprek in de wacht zetten)
- Toetsenbord (Keuze maken in een keuzemenu)
- Doorverbinden (Gesprek doorverbinden naar een collega)
- Ophangen