Werkt je internet niet meer? Volg dan de onderstaande checklist om te zien waar het probleem door veroorzaakt wordt.
WiFi
Werkt je internet niet wanneer je met WiFi verbonden bent? Controleer dan het volgende (op volgorde van boven naar beneden):
- Plaats het apparaat naast je modem en probeer een webpagina te laden. Werkt dit wel? Dan is je WiFi bereik niet voldoende of werkt een eventuele WiFi repeater niet.
- Werkt het internet bij andere apparaten die ook verbonden zijn over WiFi wel? Controleer dan de instellingen van het apparaat waar het niet op werkt en herstart deze indien nodig.
- Werkt het internet bij geen van de apparaten? Probeer dan een apparaat bekabeld aan te sluiten, werkt dit wel dan is er een probleem met je WiFi verbinding.
- Werkt het bekabeld ook niet? Controleer dan of alle kabels correct aangesloten zijn op je modem en herstart deze indien nodig.
- Werkt het na de controle van het modem nog steeds niet, dan is er mogelijk een algemene storing gaande. Controleer of er een algemene storing actief is op onze status pagina: https://status.voipro.nl.
Bekabeld
Werkt je internet niet wanneer je bekabeld verbonden bent? Controleer dan het volgende (op volgorde van boven naar beneden):
- Werkt het internet bij andere apparaten die ook bekabeld verbonden zijn wel? Controleer dan de instellingen van het apparaat waar het niet op werkt en herstart deze indien nodig.
- Werkt het internet op geen van de apparaten? Controleer dan of alle kabels correct aangesloten zijn op je modem en herstart deze indien nodig.
- Werkt het na de controle van het modem nog steeds niet, dan is er mogelijk een algemene storing gaande. Controleer of er een algemene storing actief is op onze status pagina: https://status.voipro.nl.
Het bovenstaande heeft mijn probleem niet opgelost
Mocht bovenstaande niet het geval zijn, neem dan contact met ons op.