Om uw telefooncentrale zo veilig mogelijk te houden, is het gebruik van Two Factor Authenticatie (2FA) verplicht. 2FA is een methode om de identiteit van een gebruiker te verifiëren, waarbij u naast uw inlognaam en wachtwoord ook een extra tijdelijke code nodig heeft om toegang te krijgen. Nadat u inlogt met uw gebruikelijke inlognaam en wachtwoord, ontvangt u een tijdelijke code op uw mobiele telefoon die u kunt invoeren om in te loggen. Zonder deze tweede code kunt u niet inloggen.
Er zijn drie mogelijkheden om een tweede code voor 2FA te ontvangen:
- Qaller app
- Telefoonnummer
- Google Authenticator
Qaller-app
Indien u gebruikmaakt van de Qaller-app, zullen wij automatisch de Qaller-app instellen voor uw 2FA. U heeft wel een back-up methode nodig. U wordt na het inloggen gevraagd om deze in te stellen. Dit kan zijn een telefoonnummer of de Google Authenticator app. In sommige gevallen wordt er automatisch een back-up methode ingesteld:
Indien u gebruikmaakt van Vamos zal uw Vamos-nummer automatisch ingesteld worden als back-up methode.
Indien u een mobiele telefoonnummer in uw persoonlijke instellingen heeft ingesteld, zal uw mobiele telefoonnummer automatisch als back-up methode gebruikt worden.
Nadat u de Qaller-app heeft ingesteld als verificatietype voor 2FA, ontvangt u iedere keer als u inlogt in de telefooncentrale een verificatiecode via de Qaller-app.
Telefoonnummer
U kunt er ook voor kiezen om als verificatietype een telefoonnummer in te voeren tijdens het instellen van 2FA wanneer daar naar gevraagd wordt. Als u inlogt in uw telefooncentrale, ontvangt u een automatische oproep met uw verificatiecode voor 2FA.
Google Authenticator
We gaan ook de Google Authenticator app toevoegen aan onze Twee Factor Authenticatie. Indien u Google Authenticator heeft ingesteld voor uw 2FA, ontvangt u via deze app op uw mobiele telefoon een verificatiecode.