Two Factor Authenticatie

Om uw telefooncentrale zo veilig mogelijk te houden, is het gebruik van Two Factor Authenticatie (2FA) verplicht. 2FA is een methode om de identiteit van een gebruiker te verifiëren, waarbij u naast uw inlognaam en wachtwoord ook een extra tijdelijke code nodig heeft om toegang te krijgen. Nadat u inlogt met uw gebruikelijke inlognaam en wachtwoord, ontvangt u een tijdelijke code op uw mobiele telefoon die u kunt invoeren om in te loggen. Zonder deze tweede code kunt u niet inloggen.

Er zijn drie mogelijkheden om een tweede code voor 2FA te ontvangen:

  • Qaller app
  • Telefoonnummer
  • Google Authenticator

Qaller-app
Indien u gebruikmaakt van de Qaller-app, zullen wij automatisch de Qaller-app instellen voor uw 2FA. U heeft wel een back-up methode nodig. U wordt na het inloggen gevraagd om deze in te stellen. Dit kan zijn een telefoonnummer of de Google Authenticator app. In sommige gevallen wordt er automatisch een back-up methode ingesteld:
Indien u gebruikmaakt van Vamos zal uw Vamos-nummer automatisch ingesteld worden als back-up methode.
Indien u een mobiele telefoonnummer in uw persoonlijke instellingen heeft ingesteld, zal uw mobiele telefoonnummer automatisch als back-up methode gebruikt worden.

Nadat u de Qaller-app heeft ingesteld als verificatietype voor 2FA, ontvangt u iedere keer als u inlogt in de telefooncentrale een verificatiecode via de Qaller-app.

Telefoonnummer
U kunt er ook voor kiezen om als verificatietype een telefoonnummer in te voeren tijdens het instellen van 2FA wanneer daar naar gevraagd wordt. Als u inlogt in uw telefooncentrale, ontvangt u een automatische oproep met uw verificatiecode voor 2FA.

Google Authenticator
We gaan ook de Google Authenticator app toevoegen aan onze Twee Factor Authenticatie. Indien u Google Authenticator heeft ingesteld voor uw 2FA, ontvangt u via deze app op uw mobiele telefoon een verificatiecode.

https://youtu.be/d9eczusISW4