De omleiding zorgt ervoor dat binnenkomende gesprekken een andere weg nemen vanwege een vakantie of feestdag. Met de omleiding kun je snel en gemakkelijk op ieder moment bepalen dat inkomende gesprekken een andere route dienen te volgen.
1. Inloggen op de telefooncentrale
Ga in je Webbrowser (Google Chrome, Firefox etc.) naar de panel login en login met je gebruikersnaam en wachtwoord. Dit is je interne nummer gevolgd door een punt en je bedrijfsnaam(afkorting).
URL: https://panel.voipro.cloud
Na het inloggen komt u automatisch op het UC panel terecht. Klik vervolgens aan de linkerzijde op "Telefooncentrale".
2. Belplan aanmaken of wijzigen
Klik aan de linkerzijde op belplannen. Hier vind je alle huidige belplannen terug. Mocht er nog geen belplan zichtbaar is dan kun je deze aanmaken via de knop "Toevoegen".
Klik op omleiding en houd je muis ingedrukt, sleep vervolgens het vak naar de bovenzijde van je belplan:
Wanneer dit gelukt is dan kun je op opslaan drukken, je hoeft geen gegevens in te voeren.
Om de omleiding compleet te maken kan je een geluidsbestand toevoegen op dezelfde manier als hiervoor. Sleep het blok "Meldtekst" erin en upload of kies je geluidsbestand.
De laatste stap is het toevoegen van de "Hang op". De reden dat deze toegevoegd dient te worden, is omdat het belplan anders zijn weg vervolgt en de toestellen alsnog gaan rinkelen. In de meeste gevallen is dat niet gewenst en wil je na het geluidsbestand het gesprek beëindigen. Hiervoor hebben we de "Hang op" optie.
3.1 Activeren via belplan
Na deze voorbereidingen kun je nu de omleiding aanzetten en daarmee zorgen dat er een geluidsbestand afspeelt die de klant laat horen dat je met vakantie bent. Dit ziet er als volgt uit (vergeet niet het belplan op te slaan!):
3.2 Activeren via bureau toestel of Web Calls
In het voorbeeld staat er “Vakantie | 9011*1”
De 9011 staat voor het interne nummer van het belplan waar de omleiding in staat, dit nummer zie je terug bovenaan het belplan.
De 1 kan je zelf invullen wanneer je de omleiding aanmaakt.
Om de omleiding aan of uit te zetten bel je naar 9011*1.
3.3 Activeren via Qaller app
Open de Qaller app.
Druk op "Bewerk mijn persoonlijke belplan" (Mocht deze optie niet zichtbaar zijn, neem dan contact op met onze support afdeling: support@voipro.nl.)
Je ziet nu een overzicht met verschillende belplannen waaruit je kan kiezen. Kies het belplan waar de omleiding is ingesteld.
]
Vervolgens verschijnt in de Qaller app een extra schuifje met de naam van de omleiding. Met dit schuifje kan je de omleiding aan of uit zetten. Hier volgt een voorbeeld:
Zoals je kan zien staat er helemaal onderaan een omleiding sectie met de zojuist aangemaakte omleiding erin.