INLOGGEN
Ga in je Webbrowser (Google Chrome, Firefox etc.) naar de panel login en login met je gebruikersnaam en wachtwoord. Dit is je interne nummer gevolgd door een punt en je bedrijfsnaam(afkorting).
URL: https://panel.voipro.cloud
Na het inloggen komt u automatisch op het UC panel terecht. Klik vervolgens aan de linkerzijde op "Telefooncentrale".
Meldtekst toevoegen aan belplan en geluidsbestand uploaden
Klik aan de linkerzijde op belplannen. Hier vind je alle huidige belplannen terug. Mocht er nog geen belplan zichtbaar is dan kun je deze aanmaken via de knop "Toevoegen".
Heb je nog geen meldteksten? Dan hebben wij een aantal standaard berichten die je kunt gebruiken:
https://service.voipro.nl/desk/249524-Standaard-audiobestanden-
Klik op meldtekst en houd je muis ingedrukt, sleep vervolgens het vak op de gewenste plek in je belplan:
Klik op "Upload geluidsbestand".
Klik op "Upload" om het zojuist opgenomen bestand te uploaden. Let op, enkel .wav en .mp3 bestanden worden geaccepteerd.
Selecteer daarna het geluidsbestand en klik op "Opslaan"
Hierna keer je terug naar het overzicht, klik hierbij nogmaals op "Opslaan" om het belplan op te slaan
Meldtekst achteraf wijzigen
Wijzigen via web interface
Ga naar het belplan toe waarbij je de meldtekst wenst te wijzigen. Klik daarna naast de meldtekst op het tandwieltje.
Via het pijltje kun je vervolgens een ander (eerder geupload) audiobestand selecteren. Wil je een nieuwe uploaden, klik dan op "Geluidsbestand uploaden".
Wijzigen via toestel
Om de meldtekst te kunnen wijzigen via het toestel dient in het belplan de optie 'Toestaan dat deze meldtekst dynamisch wordt opgenomen' aan te staan. Hierbij geef je een verkort kiesnummer in, die je vervolgens kunt bellen om de meldtekst aan te passen.
Nieuwe meldtekst inspreken
Door het verkorte kiesnummer (in het voorbeeld *55*3233*11) te bellen, krijgt de gebruiker een keuzemenu te horen. In dit keuzemenu kan de gebruiker de volgende acties uitvoeren:
- Luisteren naar de huidige meldtekst
- Een nieuwe meldtekst inspreken
- Een meldtekst verwijderen
Indien een dynamisch opgenomen meldtekst actief is, zal deze ook zichtbaar worden in het belplan. In het belplan is het vervolgens mogelijk om de ingesproken meldtekst te beluisteren, downloaden of te verwijderen.