Storingen oplossen

VoIP connectie analyse

Om problemen te kunnen analyseren kunnen onze engineers vragen om de VoIP Connection Analyzer uit te voeren. In dit artikel leggen we uit hoe dit uitgevoerd kan worden op een Windows machine. ------------------------- Belangrijk: Controleer of de computer is aangesloten op het telefonie netwerk. ------------------------- - Download het ZIP bestand uit de bijlage op een Windows machine. - Pak het bestand uit. - Dubbelklik op "Pingtest.bat". Het commando scherm zal worden geope...

Telefonische overlast

Word je of je klant regelmatig lastig gevallen op je Voipro telefoonnummer? Dat is heel vervelend. We kunnen je helpen bij het zoeken naar een oplossing. Als er tenminste 3 keer ongewenst contact is geweest vanaf hetzelfde nummer, stellen we een onderzoek in. Dit kan bij gesprekken waarbij je minimaal 1 seconde in verbinding bent geweest met de beller. Met het telefoonnummer van een gemiste oproep kunnen we dus helaas geen onderzoek starten. Onderzoek Om een onderzoek in te stellen, hebben ...

SIP ALG detector tool

Wat is SIP ALG? SIP ALG staat voor SIP Appliation Layer Gateway. Het wordt ook wel SIP helper, SIP service, SIP stack genoemd. SIP ALG is een stukje software in een router die IP adressen aanpast om zo de inkomende VoIP gesprekken te helpen. Vaak is dit stukje software niet goed gebouwd waardoor de inkomende gesprekken niet binnen kunnen komen. Het kan echter ook zo zijn dat het doorschakelen niet goed gaat of dat er eenzijdige audio is. Het uitschakelen van SIP ALG de beste oplossing. De ...

Ik ontvang hinderlijke oproepen van vreemde nummers (100, 101, 1000, 1001)?

Wat is er aan de hand? Het VoIP verkeer (SIP) gaan over diverse poorten binnen je netwerk. Externe personen kunnen in sommige gevallen (moedwillig) ook data pakketjes sturen naar deze poorten. Dit kan er voor zorgen dat je toestel overgaat waarbij er een vreemd nummer in je display staat, bijvoorbeeld 100, 101 of 1001. Deze oproepen worden veelal direct verbroken zodra je probeert op te nemen. Dit probleem komt voornamelijk voor op Yealink toestellen. Deze oproepen kunnen in principe geen kw...

Telefonie storing oplossen ?

Kun je niet meer bellen of gebeld worden? Volg dan de volgende checklist om te zien waar het probleem door veroorzaakt wordt. Geen service in beeld Staat er "Geen service" in beeld? Dan betekent dit dat het toestel geen verbinding kan maken met het telefonie platform. Dit zou door de volgende redenen kunnen komen: - Er is geen internet verbinding: - Netwerk kabel is onjuist aangesloten (zit niet juist in het toestel of is niet juist aangesloten op het modem) --> Je kunt dit con...

Handleiding Router en firewall problemen (whitelist) ?️

Welke IPs moeten in de whitelist staan van mijn firewall? Whitelist de IP ranges hieronder voor zowel TCP & UDP en voor inkomend & uitgaand verkeer. Deze whitelist dient doorgevoerd te worden op de interne IP-adressen reeks waar de telefoontoestellen gebruik van maken. Subnet (TCP&UDP) Start IP (TCP&UDP) Eind IP (TCP&UDP) 185.19.236.0/22 185.19.236.0 185.19.239.255 Service Poort nummer SIP 5060 TCP en UDP 5061 TLS RTP ALLE POORTEN UDP Provisioning en Webcalls 80 en 443 TCP en TLS - SIP App...