Handleiding Router en firewall problemen (whitelist) ?️

Welke IPs moeten in de whitelist staan van mijn firewall?

Whitelist de IP ranges hieronder voor zowel TCP & UDP en voor inkomend & uitgaand verkeer. Deze whitelist dient doorgevoerd te worden op de interne IP-adressen reeks waar de telefoontoestellen gebruik van maken.

Subnet (TCP&UDP)Start IP (TCP&UDP)Eind IP (TCP&UDP)
185.19.236.0/22185.19.236.0    185.19.239.255
ServicePoort nummer
SIP

5060 TCP en UDP

5061 TLS

RTPALLE POORTEN UDP
Provisioning
en Webcalls
80 en 443 TCP en TLS

- SIP Application Layer Gateway (SIP ALG) dient uitgeschakeld te zijn. Om te verifieren dat de instelling juist is uitgeschakeld, kan je gebruik maken van onze SIP ALG detector tool.

- Stateful Packet Inspection (SPI) dient uitgeschakeld te zijn.

- MTU packet size dient ingesteld te worden op 1500

- Fragmented packets dient toegestaan te zijn.

Auto-provisioning

Voor de juiste werking van onze auto-provisioning (automatische configuratie van toestellen), raden wij je aan om onderstaande als aanvulling te whitelisten.

Yealink toestellen:

URL ServicesIP adres ServicesPoorten
dm.yealink.com
api-dm.yealink.com
rps.yealink.com
updateyealink.com

 

52.29.124.181
3.124.165.251
93.95.7.239

Let op! De URL's kunnen verwijzen naar alle IP-adressen. Het is raadzaam om alle IP-adressen te whitelisten.

80, 443

op TCP en UDP

   

Gigaset toestellen:

URL Services:

http://profile.gigaset.net/ >>
https://profile.gigaset.net/ >>

148.251.91.48

Subnet (TCP&UDP)Start IP (TCP&UDP)Eind IP (TCP&UDP)
148.251.91.32/27148.251.91.32148.251.91.63

Poort 80 en 443 op TCP en UDP