Kun je niet meer bellen of gebeld worden? Volg dan de volgende checklist om te zien waar het probleem door veroorzaakt wordt.
Geen service in beeld
Staat er "Geen service" in beeld? Dan betekent dit dat het toestel geen verbinding kan maken met het telefonie platform. Dit zou door de volgende redenen kunnen komen:
- Er is geen internet verbinding:
- Netwerk kabel is onjuist aangesloten (zit niet juist in het toestel of is niet juist aangesloten op het modem) --> Je kunt dit controleren door eenmalig op de OK knop te drukken, wanneer je een IPv4 adres ziet dan weet je dat de kabel juist is aangesloten.
- Het modem heeft geen internet verbinding --> Sluit een ander apparaat aan op dezelfde netwerk kabel, wanneer deze wel functioneert dan heeft het modem wel een juiste internet verbinding en is de netwerk kabel in orde en kun je de kabel weer aansluiten op het telefoon toestel.
- Na bovenstaande checks is nog steeds "Geen Service" op het toestel zichtbaar en andere apparaten ook geen internet verbinding kunnen opbouwen via dezelfde internet kabel --> De internet verbinding werkt niet correct, herstart je modem, controleer de bekabeling of contacteer je internet provider wanneer je internet het volledig niet doet.
Overige oorzaken
In alle andere gevallen waarbij "Geen service" niet in beeld staat, zou het volgende de oorzaak kunnen zijn:
- Je bent niet aangemeld op het toestel met een gebruiker/extensie:
- Bel naar *35, volg de instructies (voer extensie nummer en pincode in) en probeer daarna opnieuw te bellen.
- Er is naar een onjuist nummer gebeld of het nummer dat je belt is niet bereikbaar:
- Probeer te bellen naar je 06 nummer om te zien of deze wel bereikbaar is
- Probeer intern te bellen naar een collega
- Controleer of DND aan staat op het toestel, dit zorgt er namelijk voor dat je elk inkomend gesprek direct afwijst en daarom niet aangeboden krijgt.
Het bovenstaande heeft mijn probleem niet opgelost
Controleer of er een melding actief is op onze status/storingspagina: https://status.voipro.nl.
Mocht al het bovenstaande niet het geval zijn dan ontvangen wij graag voorbeeld gesprekken:
- Bedrijfsnaam:
- Tijdstip:
- Van telefoonnnummer:
- Naar telefoonnummer:
- (Indien aanwezig) keuze keuzemenu:
- (Indien aanwezig) wachtrij:
- Gebruiker die het gesprek beantwoord heeft:
- Beantwoord op (Qaller app, vast toestel, Web Calls, etc.):
- Wat gaat er mis? Bijv. geen audio, gesprek wordt verbroken, etc.:
Lever deze gegevens aan door een e-mail te sturen aan service@voipro.nl. Wij duiken dan in je probleem en komen met een oplossing.