Basis Handleiding Gigaset DE 410/ DE 900 IP PRO
Voor het configureren van elke apparaat is er een term die zeer van belang is en het heet provisioning. Wat houdt provisioning in? Nou het is heel simpel.
Provisioning van een apparaat, is het toestel voorzien van de juiste configuratie zodat deze samen kunt werken met onze dienst. Een deel van de door ons ondersteunde toestellen kan voorzien worden van de juiste configuratie middels zero- touch provisioning, een ander deel door auto provisioning. Andere toestellen zullen handmatig moeten worden voorzien van de juiste configuratie.
Klik hier voor meer informatie over provisioning.
Hoe geeft u de Gigaset DE410/ D900 IP Pro SIP provisioning?
-
Registreer een nieuw apparaat, toets het Mac-adres van het toestel in (Het Mac-adres kunt u vinden op de sticker barcode achter op het toestel)
-
Bij het veld “apparaat type” kies voor “Gigaset DECT/ PRO”.
-
Voeg aan het apparaat die u registreert, de zojuist aangemaakte gebruiker toe.
-
Sluit het toestel aan
-
Voor de Gigaset DE 410 druk op het groene vinkje(op het toestel zelf), vervolgens komt u automatisch in het menu.
Selecteer Settings => Local Network.
Er wordt om een beheerder (Admin) wachtwoord gevraagd. De standaard wachtwoord van deze telefoon is: admin - Voor de Gigaset DE 900 druk op het groene vinkje(op het toestel zelf), vervolgens komt u automatisch in het menu. Selecteer Instellingen => Conectiviteit => Lokaal Netwerk
Er wordt om een beheerder (Admin) wachtwoord gevraagd. De standaard wachtwoord van deze telefoon is: adminSelecteer dan IP Address.
-
Noteer deze ip adres en voer het in uw browser (chrome/ firefox) zonder de nullen links.
-
Log in als Beheerder, het wachtwoord bij deze toestel is standaard: admin
-
Klik op Configuratiewizard er zijn in totaal negen stappen. Let op ! Stappen vier tot en met zeven zijn essentieel voor een werkende toestel. (De configuratiewizard van de D900 verschilt omdat het een paar extra stappen heeft, maar de essentiële stappen blijven het zelfde).
-
Welkom: Als eerste verschijnt een Welkom bericht klik dan op volgende.
-
VoIP-account: Bij VoIP-account, kies nee voor de auto-configuratien klik op volgende.
-
Autoconfiguratie: Klik op volgende.
-
Profiel downloaden: Kies uw land, in dit geval is het Nederland. Klik dan op volgende. Nu moet u een provider kiezen, omdat Voipro zelf niet in de lijst wordt weergeven kiest u dan voor “Other Provider”. Klik dan op volgende.
-
Algemene Provider gegevens:
-
Domain = sip.voipro.com
-
Proxy server = sip.voipro.com
-
Registratieserver = sip.voipro.com
-
De andere velden hoeven niet aangepast te worden.
-
Klik op volgende.
-
-
Netwerkprovidergegevens: Stun ingeschakkeld = Nee.
Oudbount proxy mode = automatisch
Outbound proxy adress = sip.voipro.com -
Persoonlijke providergegevens: Deze gegevens vindt u onder de apparaatinstellingen onder Lijnen => Gebruikersnaam & Wachtwoord. Vul deze in bij: Verficatienaam, Gebruikersnaam & Verificatiewachtwoord. Klik dan op volgende.
-
VoIP-configuratie voltooien: Vink de optie “ik wil nog een VoIP-account configureren indien u nog meer lijnen wilt configureren. Zo niet, klik op volgende.
-
Wizard voltooien: klik op voltooien.
-
Start het systeem opnieuw (Instellingen => Systeem => Herstart en Reset) en het toestel is gereed voor gebruik.
Hoe geeft u de Gigaset DE410 IP Pro een factory reset?
Indien het toestel een reset nodig heeft voert u het IP-adres in uw web-browser en logt u in als administrator (Beheerder) en met wachtwoord admin.
-
Nu bevindt u zich op het web-interface.
-
Kies dan: 1. Instellingen => 2. (Onder instellingen aan de linkerkant) Systeem => 3.(Onder Systeem) Herstart en Reset => 4. Start fabriek instellingen herstellen druk op “ok”.
-
Er wordt dan om bevestiging gevraagd, druk dan op ok.
-
Het toestel wordt dan naar de fabriek instellingen hersteld.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.