Vakantie D.M.V een omleiding:
Dit is de makkelijkst in te stellen variant omdat je alleen 1 regel hoeft aan te maken in je belplan met een omleiding.
De omleiding zorgt ervoor dat binnenkomende gesprekken een andere weg nemen dan normaal gebeurd.
Je kan dit inregelen door in te loggen op de online omgeving (panel.voipro.cloud) en vervolgens aan de linkerzijde te drukken op "Telefooncentrale"
Dit opent een nieuw tabblad. Als je daar aan de linker zijde op belplannen drukt, zie je vervolgens daar de belplannen die je hebt.
Hier kan je op het belplan drukken die je wilt aanpassen. De juiste manier om een vakantie in te regelen is door de omleiding bovenin je belplan te slepen zoals hieronder te zien is
Wanneer dit gelukt is kan je op opslaan drukken op het nu geopende venster van de omleiding.
Nu staat de omleiding in je belplan.
Om de omleiding compleet te maken kan je nu een geluidsbestand toe voegen op de zelfde manier als de omleiding. Sleep het blok "Geluid" erin en upload of kies je geluidsbestand.
De laatste optie die je kan toevoegen om het goed te laten werken is een "Hang op". De reden dat deze het beste erbij kan, is omdat anders het belplan verdergaat met de routering die na het geluidsbestand komt. In de meeste gevallen is dat niet gewenst en wil je na het geluidsbestand het gesprek beëindigen. Hiervoor hebben we de "Hang op" optie.
Na het instellen van dit alles kan je de omleiding aanzetten en daarmee zorgen dat er een geluidsbestand of voicemail afspeelt die de klant laat horen dat je met vakantie bent. Dit ziet er ongeveer als volgt uit:
Je kan overigens de omleiding ook met je bureau telefoon en je Qaller aan en uit zetten.
In het voorbeeld staat er “Vakantie | 9011*1”
De 9011 staat voor het interne nummer van het belplan waar de omleiding in staat, dit nummer zie je terug bovenaan het belplan.
De 1 kan je zelf invullen wanneer je de omleiding aanmaakt.
Het activeren en deactiveren werkt als volgt. Je kan met een vast toestel, Qaller, of browser met Webcall bellen naar 9011*1 om zo de omleiding aan of uit te zetten.
In de Qaller kan je ook onder “Inkomende gespreksroutering” op “Bewerk” drukken waarna je het belplan met de omleiding selecteert. Vervolgens verschijnt nu in de Qaller een extra schuifje met de naam van de omleiding. Met dit schuifje kan je de omleiding aan of uit zetten. Hier volgt een voorbeeld:
Zoals je kan zien staat er helemaal onderaan een omleiding sectie met de zojuist aangemaakte omleiding erin.